Napogostejše napake tekačev začetnikov

Napogostejše napake tekačev začetnikov

Zdaj, ko nas sonce in prijaznejše temperature vabijo ven, se mnogokateri spogleduje z idejo o teku. Ker ste nekateri čisti začetniki ali občasni tekači, sem zbral nekaj najpogostejših napak, ki jih nevede delamo. Ko s tekom začneš čisto na novo, se ti zdi, da je tek preprost šport- ni sodnikov, posebne opreme in minimalna pravila, ki jih prilagajaš sebi. Preprosto obuješ superge in se odpraviš, kajne?

No, ja! Rad tečem, ker je preprost in izvedljiv skoraj takoj, ko imaš čas. Tek je šport s katerim se večina lahko ukvarja, če se mu le malo posveti. Če pa si predan in bi rad postal redni tekač, ti bodo spodnji dodatni nasveti zagotovo pomagali. Nič posebno tehničnega ne bo o npr. nalaganju ogljikovih hidratov ali niansah udarca z nogo. Velikokrat med tekom opažam pogoste napake tekačev, na katere želim opozoriti in mogoče ti bodo pomagale popraviti tehniko za hitrejši in lažji napredek.

FERKVENCA TEKA

Tečeš „le“ 3x na teden. Zdi se mi, kot da je vsak drugi načrt teka, ki sem ga kdaj imel v rokah, priporočal tek 3x na teden. Še vedno velja – če hočeš postati boljši v teku, moraš teči več.

Za razliko od vzdržljivostnega treninga ne potrebuješ počitka, da bi se mišice opomogle. Tek ni tako obremenjujoč za mišice kot dvigovanje uteži. Če je tvoj cilj postati boljši tekač poizkusi teči vsaj 5x na teden.

Kompresijska oblačila niso zgolj modna muha

NAČRT TRENINGA

Ne upoštevaš urnika oz. načrta treninga, po navadi zaradi premalo motivacije ali prelaganja na popoldne/ zvečer. Bodimo iskreni, če boš čakal na motivacijsko brco v rit, si že na poti neuspeha. Konsistenca je tista, ki je pomembna. Ne iščeš izgovorov, ampak obuješ superge in greš.

Včasih se med tekom počutiš kot žogica energije, drugič pa, kot da, so na noge privezane opeke. Toda nemogoče je vedeti, kako se boš počutil, dokler ne boš dejansko šel teč. Seveda, če si bolan, si vzemi prosti dan. Ampak ne dovoli, da bi manjša nihanja počutja iztirila tekaške namene. Vsaj pojdi ven in začni, še vedno ga lahko spremeniš v hitro hojo ali lahkoten sprehod.

TEMPO TEKA IN TRENING MOČI

Hitri tempo pri vsakem teku – to napako je 100% že vsak naredil. Pomembna veščina, ki se jo tekač lahko nauči je upočasniti in ohranjati počasen tempo. Ko začneš prvič, se ti lahko zdi, da ne bo napredka. Ampak tudi tako se bodo mišice okrepile. Ne pozabi na treninge moči, ki bodo okrepile tvoje mišice trupa, rok in nog. Več mišic, ki jih bo tvoje telo moralo poganjati čez dan, več kalorij pokuriš. Prav tako pa zmanjšaš možnost poškodb. Vaje za celotno telo izvajaj vsaj 2x na teden.

ŠPARANJE PRI OBUTVI IN OBLAČILIH

Tek je nekaj, kar lahko delaš brez težkih in dragih naprav, zato raje investiraj v kakovostne superge in oblačila, saj se tako lahko izogneš tekaškim poškodbam. Najdi tekaško obutev, ki se ti bo popolnoma prilegala na tvoj tip noge, težo in dolžino razdalj teka. O učinku kompresijskih oblačil namenjenih športnikom smo že pisali tukaj.

NESPREMINJANJE PROGA TEKA

Kadar se vedno znova podaš na isto progo, se hitro začneš dolgočasiti in šteješ korake preden prideš spet nazaj do doma. Na tak način ne bo napredka, ker se tvoje telo hitro navadi na eno in isto rutino. Izbiraj vedno drugačne proge, da ostaneš v tekaškem zanosu, mogoče pa ugotoviš, da ti tek po stezicah bolj ustreza kot cestni tek ali najdeš novo skrivno pot za tek.

POSTAVLJANJE PREVISOKIH CILJEV

Ob začetku si večina tekačev postavi nedosegljive cilje. Že samo napredek od neteka do pretečenih 10 km je velik. Zato se osredotoči najprej na stalnost gibanja. Tako bo tek postal tvoj življenjski stil in večji cilji hitreje dosegljivi.

PREBERI ČLANEK O PRETRENIRANOSTI
#ti_SI_VIRUS

Dodaj odgovor