Triki za doseganje zadostne hidracije

Zakaj moramo poskrbeti za dobro hidracijo telesa in kako jo doseči?

Se po navadi zvečer nalivaš z vodo, ker si se čez dan spet premalo hidriral? Kako se navaditi, da čez dan spiješ zadosti vode?

Povprečni človek lahko brez hrane preživi skoraj mesec, toda brez vode samo en teden. Kar 60% našega telesa je sestavljenega iz vode, predvsem organi, kot so možgani, ledvica, pljuča, oči, srce.
Dehidracija lahko povzroči več resnih stanj v telesu, kot npr. poviša pritisk in holesterol, zgago, upočasni presnovo ali povzroči bolečine v hrbtu. To pa zato, ker je jedro diska hrbtenice v veliki meri sestavljeno iz vode. Poleg vseh zdravstvenih težav pa so učinki hidracije tudi lepotni in bodimo iskreni, ni cenejšega lepotnega posega kot to, da dnevno spijemo dovolj vode.

Koliko vode pa je dovolj? Odvisno sicer od športnih aktivnosti, teže in letnega časa, ampak v povprečju se priporoča, da naj bi odrasel za normalno delovanje spil od 2 do 2,5 litra vode na dan (35ml na kilogram telesne teže).
Previdno, da priporočene vrednosti močno ne presežeš ker lahko pride do hiponatremije – stanja, če pitje tekočine brez elektrolitov pomembno presega znojenje. S to težavo se je v zgodovini športnih dogodkov spopadlo že mnogo športnikov. Simptomi hiponatremije so podobni simptomom dehidracije, zato moramo vedno pomisliti tudi na možnost pomanjkanja elektrolitov.

vse o kambukka stekleničkah in termovkah

Triki, ki ti pomagajo spiti več vode

  1. Zjutraj spij velik kozarec vode. Zjutraj je telo običajno blago dehidrirano, tekočine nisi pil že vsaj osem ur. Naj ti postane navada, da zjutraj začneš dan z npr. vodo z limono,  kombučo, grenivkinim sokom. Daj si priložnost in naslednjih 21 dni najprej zjutraj spij velik kozarec tekočine, toliko časa naj bi telo potrebovala, da se navadi nove rutine.
  2. Imej veliko stekleničko vode vedno s seboj. Vsaj 500ml ali še bolje 750ml, lahko tudi večjo, če jo boš lahko nosil s seboj. Imej jo vedno s seboj, na delovnem mestu, v avtu, na rekreaciji. Vedno lahko najdeš priložnost, da si jo ponovno napolniš. Imel pa boš tudi boljši pregled, koliko tekočine dejansko spiješ čez dan.
  3. Uporabljaj opomnike za pitje. Obstaja kar nekaj aplikacij (WaterMinder, iHzdrate, Daily Water Tracker Reminder, Google Play Water Drink Reminder…), ki si jo namestiš na telefon in te opominja na pitje, ko zaradi naglice in tempa pozabiš na pitje.
  4. Ne zamenjuj dehidracije z lakoto. Če si po dostojnem kosilu še vedno lačen, spij kozarec vode in počakaj minuto, če lakota mine. Čisto možno je, da je tvoje telo pošiljalo signale, da je dehidrirano, ki si jih razumel kot lakoto.
  5. Dodaj vodi tudi nekaj okusa. Res je lahko pitje samo vode kdaj dolgočasno, zato si jo lahko „začiniš“ s sadjem, zelišči ali zelenjavo. Dodaj limonine rezine, vejice mete, jagode, rezine kumarice. Lahko si pripraviš tudi ledeni čaj, ampak ne tistega iz trgovine, ki ima veliko sladkorja in umetnih okusov. Skuhaj si čaj, dodaj led, limono in po želji malo sladila.
KUPI SVOJ KAMBUKKA BIDON
#ti_SI_VIRUS

Dodaj odgovor