Spletni nakup, spletna trgovina in prevare 2. del

Spletni nakup v Sloveniji ali tujini?

In, če kupujete iz tujine?

  1. Preverite, ali ima prodajalec FB in/ali IG profil. Če ga nima, je že sumljivo. Namreč danes so večinoma vsi prodajalci na socialnih omrežjih. To je eden izmed prvih pokazateljev, da njihov namen ni najboljši,
  2. Preverite, ali so pod objavami kakšni komentarji, všečki, kdaj so bile zadnje objave narejene. Komentarji v smislu kje je moje naročilo, zakaj ni nobenega odgovora na reklamacijo, zakaj še nisem dobil refundacije,…. so definitivno minus.
  3. Preverite ocene izdelkov v njihovi trgovini. Sploh v tujini je ocenjevanje izdelkov in trgovin dokaj dobra in pogosta praksa.
  4. Stroški pošiljanja – iz tujine so lahko relativno visoki. Redki so trgovci, ki si lahko privoščijo vključitev stroškov v ceno izdelka, torej, da vam ponudijo brezplačno pošiljanje. Preračunajte si dejanski končni znesek, ki ga plačate trgovcu.
  1. Če še vedno dvomite v svoje detektivske sposobnosti jim pošljite elektronsko sporočilo in se pozanimajte o izdelku. Preverite domeno v mailu, tisto kar se nahaja za @ in z domeno www. Praviloma bi morala biti enaka. Preverite tudi podpis v mailu, če dobite odgovor.
  2. Dobro preverite www naslov spletne trgovine. Iščite morebitne »tiskarske napake«. Namreč oči berjeo pravlino, dejankso pa je napiasno nekaj drguega z namenom, da nas zavedejo. Preverite sedaj tale zadnji stavek. Boste videli, o čem govorimo.
  3. Nakup blaga iz ne EU držav je lahko zelo drago. Izdelki se ocarinijo, sploh po 7.2021, ko bo ukinjen limit 22 EUR. Po tem datumu se plačuje DDV na vse pošiljke uvožene iz ne EU držav, prav tako pa bo šlo nekaj EUR še za carinskega deklaranta. Trenutno pa še velja, da so pošiljke do vrednosti 22 EUR oproščene plačila vseh dajatev, za pošiljke od 22 do 150 EUR se obračuna samo DDV, za pošiljke nad 150 EUR se poleg DDV plača tudi carina. vir FURS https://www.fu.gov.si/zivljenjski_dogodki_prebivalci/nakup_prek_spleta_iz_tretjih_drzav/
  4. Reklamacija za kupljeno blago – je treba kaj več komentirati? Si predstavljate, da ste nekaj naročili iz Anglije, pa vam ne odgovarja in morate sedaj, da boste dobili kupnino nazaj. Poštnina bo kmalu dražja, kot pa sam kupljen izdelek. Pogoje za uveljavljanje reklamacij najdete med splošnimi pogoji.

PLUSI IN MINUSI za nakup PO SPLETU doma ali v tujini

  1. Cene v tujini so praviloma res nekaj evrov nižje, kot v Sloveniji. Razlog je v večjem trgu, večja zaloga, nižje nabavne cene. Ta razlika se hitro zmanjša na račun stroškov pošiljanja in morebitnih reklamacij. Pa tudi DDV je večini držav nižji, kot pri nas.
  2. Reklamacija v Sloveniji bo (praviloma) bistveno hitrejša kot s tujino. Komunikacija, čas reševanja, stroški pošiljanja,…
  3. Garancijo v Sloveniji boste brez težav uveljavljali. V tujini, verjetno tudi, samo vprašanje stroškov pošiljanja, komunikacija in časa popravila.
  4. Čas dobave – naročila v Sloveniji so praviloma isti dan oz. najpozneje dan kasneje odpremljena, odvisno tudi od načina plač
  5. Za naročila v Sloveniji nimate stroškov s carino, carinskega posredovanja, kot recimo v primeru naročil izven EU.
  6. V primeru naročila ponaredka iz tujine boste (ja seveda, pogoj je, da vas najdejo) poleg carinskih dajatev, plačali se stroške uničenja. Izdelka seveda v tem primeru ne dobite.
  7. Marsikdaj se zgodi, da izdelek iz tujine niti ne pride, poleg tega pa je tranzitni čas neprimerno daljši. Tukaj bo kdo pripomnil na Pošto Slovenije v decembru 2020. Normalno, da niso mogli vsega takoj dostaviti, če je pa cela Slovenija naročala po spletu. Vsi imamo določene kapacitete, ki se jih da obremeniti še za 20, 30, 50%. Težko pa je predvideti scenarij oz. imeti proste kapacitete, ki terja 300% ali 400% povečanje. Naj povemo, naša naročila so bila dostavljena najpozneje v treh dneh od oddaje na pošto, najpogosteje pa že naslednji delovni dan.

Aja, še naša anekdota iz spletnega nakupovanja...

No, ni anekdota, je resnična.

A ves tisto, ko smo pisali, da je bil artikel 70% znižan. Akcija, preden zmanjka številke sem v 5 minutah opravil nakup, superge znižane za 70%. Stran je izgledala tip top, https na mestu. Domena vrhunska, poznana svetovna znamka. Vse zgleda top. Naročim, vpišem naslov, vse ok, tudi plačilo s kartico uspešno. Vse do trenutka, ko sem prejel sms, komu sem plačal. Prejemnik denarja ni bila firma iz domene, temveč neka kitajska družba…

Akcija, preklic naročila. Nobenega odgovora, nothing, nada, nijente, ništa. Pa glej ga zlomka, naslednji dan tracking number na mail. Čez 3 tedne je bila pošiljka na carini. Strah in trepet za stroške uničenja, carinske dajatve… k sreči nič. Paket končno, po dobrem mesecu dni, pride. In v paketu, šal, en navaden kos blaga, ki si mu rekel šal. Adijo pamet.

Kasneje sem ugotovil, da se je v domeni skrivala dodatna črka, skrbno izbrana in postavljena, da je niti ne opaziš. Torej nekdo je naredil identično stran kot originalna, samo malo igre z domeno. No, mene je ta izkušnja stala samo 40 eur. Prvič, zadnjic in nikoli več. Zaključil sem s tujino, zdaj dela to samo še moja žena, ki mi je razložila trike na kaj moraš biti pozoren 😉

In še naš nasvet...

Ko izbirate trgovca na spletu, izberite slovenskega, manjšega, mogoče manj poznanega širši javnosti. A zakaj? Z vsakim naročilom, ki ga prejme ta mali prodajalec, je zadaj dejansko človek, ki se veseli vsakega naročila. Poleg vseh prednosti nakupovanja v Sloveniji zapisanih zgoraj.

Pa uspešen shopping J in sedaj skok v našo spletni trgovino, kjer najdete

Prvi del prispevka, pa si lahko preberete tukaj

Spletni nakup, spletna trgovina in prevare – 1.del

Športna oblačila VIRUS Termovke in bidoni KAMBUKKA Nepremočljive nogavice DEXSHELL Grelne blazinice HAAGO
#ti_SI_VIRUS

1 misel na “Spletni nakup, spletna trgovina in prevare 2. del

  1. Pingback: Spletni nakup, spletna trgovina in prevare 1.del - SPORTNA-OBLACILA.SI

Dodaj odgovor