Kakšen je pravilen sklic pri plačilu spletnega naročila?

Kaj je sklic za plačilo? Kako pravilno izpolniti polja v spletni banki?

Ali imaš ti tudi težave s sklicem pri plačilu?

Nisi edini. Ne veš ali bi kot sklic vnesel SI00 ali SI12 ali SI99 ali SI07 ali…. Naj te potolažimo Imamo rešitev. Enostavno. Deluje. Preverjeno.

V času bistveno povečanega obsega spletnih naročil smo se vsi začeli spopadati, med drugimi, tudi s pravilnim izpolnjevanjem UPN nalogov. Aja, UPN = univerzalni plačilni nalog.

Kje začeti?

Najprej predlagamo, da vpišete ✅ številko transakcijskega računa oz IBAN (IBAN =  international bank account number). V primeru, da jo vnesete pravilno, vam bo ostala polja o lastniku računa (naziv, naslov, pošta) vaša elektronska banka (govorimo za slovenske banke) izpolnila sama. Velja samo za primere, ko je prejemnik denarja, torej prodajalec, pravna oseba. Podatki o lastnikih TRR so namreč povezani z registrom. Po izpolnjeni TRR številki preverite, ali je dejanski prejemnik naveden tudi na vašem naročilu oz spletni trgovini, kjer ste naročili izdelke. Vse slovenske spletne trgovine morajo imeti na svoji spletni strani označeno, kdo je prodajalec. To informacijo najdete največkrat pod razdelkom o nas (primer).

✅ O znesku, ki ga morate vplačati, ne bomo izgubljali besed.

✅ Namen nakazila. V primeru spletnih naročil je v to polje najbolje vpisati bodisi številko naročila bodisi naziv naročenih izdelkov. Primer namen nakazila: VIRUS kompresijska oblačila – kot na sliki spodaj (screenshot iz MBILLS mobilne denarnice).

Misteriozni sklic za plačilo

Pravilno se sicer uporablja referenca za plačilo. Ker je največ vprašanj ravno okoli tega dela, bomo poskusili obrazložiti malo bolj podrobno.

Najprej kako je sestavljena referenca za plačilo? Opredelili se bomo za nakazila v Slovenijo oz slovenskim prodajalcem. Na prvem in drugem mestu je konstanta SI, na 3. in 4. mestu se nahaja številka modela. Od vključno 5. do 26. mesta pa se nahaja vsebina modela, ki je sestavljena iz največ 22 znakov, od tega do 20 številk in največ dva vezaja. Primer na sliki spodaj.

Kdaj uporabiti referenco SI12?

SI12 je naveden na UPN-jih oz položnicah, ki jih prejmemo od večino distributerjev, kot so račun za elektriko, vodo, komunalo. V teh primerih imate na UPN-ju navedeno tudi kodo namena ELEC, OTCL, ENRG, WTRE, TAXS,… ali OTHR. Torej tukaj ni dileme. V spletno banko enostavno prepišete iz položnice, v kolikor seveda niste enostavno poskenirali QR kode, ki pa vam izpolni vse sama 😀 .

Model kot je SI07 uporablja nekaj distributerjev električne energije.

Model kot je SI99 pa se uporablja za nakazila predvsem med fizičnimi osebami. Tam vam namreč v tisto večje polje ni potrebno vpisovati nobenih drugih številk.

SI19 je rezerviran za FURS obveznosti. Recimo pri plačilu dohodnine (ja, kmalu bo treba spet plačat 😟 ) ali davčne izvršbe, pa plačilo NUSZ,…

Kaj pa sklic oz model pri plačilu spletnega naročila?

V prejetih potrditvenih sporočilih po uspešno oddanem spletnem naročilu nam praviloma ponudniki sicer podajo vsa navodila za plačilo preko spletne banke. Ker pa smo tako vzhičeni, in si želimo naročene izdelke hitro plačati, včasih ta navodila enostavno spregledamo. In ker nas naroča in plačuje sedaj velika večina kar preko telefona se pojavi problem med preklapljanjem programov, pa včasih zataji sistem copy/paste in še kej…

Torej TRR boste pač morali vnesti, na tak ali drugačen način, brez tega ne gre. Znesek, ni za zgubljati besed. Namen smo povedali – nekaj, kar vam pove, kaj ste kupili. Sklic oz model pa v primeru spletnega naročila izberete SI (oz je tako že avtomatsko pred-izbran). V model oz tisto majhno okence vpišete 00. Nato pa v tisto večje polje vpišete številko naročila (brez črk, samo številke in največ dva vezaja). Številko naročila dobite bodisi v nazivu sporočila, ki vam ga je poslala spletna trgovina bodisi se vam je prikazala na zaslonu ob samem zaključku oz potrditvi spletnega nakupa. In nalog za plačilo vašega naročila je izpolnjen. Samo še potrdite, pa koda sem in tja za preverjanje s strani vaše spletne banke in ste gotovi.

Sledi še seveda obljubljena rešitev

✔️ Opcija 1: če ne veste kaj vpisati v tisto polje za sklic, ne najdete številke naročila, priporočamo, da izberete SI in v mali okenček napišete 99. V tem primeru vam namreč v tisto večje polje ni potrebno vpisovati nobenih drugih številk. Priporočamo pa, da pošljete ponudniku spletne trgovine potrdilo o izvedenem plačilu. Saj bo tako hitreje povezal prejeta sredstva na račun z vašim naročilom in ga hitreje sprocesiral do odpreme naročenih izdelkov. In ne pozabite, večina ponudnikov si vzame tudi dva dni, da potrdijo vaše naročilo, ki ste ga plačali preko vaše spletne banke. Namreč računovodstvo mora poknjižiti vsa prejeta plačila in jih povezati z prejetimi naročili. Na primer, če ste naročili v petek zvečer in takoj plačali, boste vaše naročene izdelke dobili šele v sredo ali četrtek naslednji teden. Ja, plačilni promet dela samo med delavniki od 8:30 do 15:30. In če je naročil veliko,… zna trajat.

✔️ Opcija 2: če se vam ne da ukvarjati z izpolnjevanjem sklica, reference, modela,… pa vam priporočamo, da izberete plačilo s kartico oz paypal. V teh primerih so namreč spletne trgovine s plačilnimi sistemi povezane tako, da je naročilo potrjeno takoj, ko zaključite plačevanje. Torej na strani ponundnika praviloma ni več faze potrjevanja plačila in gre tako vaše naročilo takoj v odpremo. V naši spletni trgovini uporabljamo ponudnika plačila s karticam STRIPE in pa PAYPAL. Tako en kot drugi sta za kupce v naši spletni trgovini brez dodatnih stroškov.

In še en namig 💡

Pri plačilu naročenih izdelkov z uporabo UPN oz preko spletne banke priporočamo, da naročilo plača imetnik računa, kot je naveden v naročilu. S tem tudi skrajšate čas povezovanja prejetega nakazila z vašim naročilom.

#ti_SI_VIRUS

Dodaj odgovor