NEKAJ MALEGA NA SPLOŠNO O KOMPRESIJSKIH OBLAČILIH

Kompresijska oblačila omogočajo hitrejše kroženje krvi med in po aktivnosti, s tem pa se zmanjšuje nastanjanje mlečne kisline. Posledično zaradi tega lahko trenirate dlje.  Glavne prednosti so večja stabilnost mišic. Kompresija na pravem mestu onemogoča prekomerno vibracijo mišic, s tem pa manj možnosti poškodb. Kompresija tako skrbi za podporo vezi, mišic in sklepov. Kompresijska oblačila povečujejo prekrvavitev mišic, večji dotok kisika, s tem pa poskrbijo za hitrejšo regeneracijo vaših mišic. Hitreje kot se regenerirate prej ste nazaj aktivni, bodisi v dvorani bodisi na svežem zraku v naravi, gorah,…

Kompresijska oblačila so namenjena za tek, outdoor športe, fintes, aerobno vadbo, pohodništvo, kolesarjenje, smučanje, plezanje, borilni šport, triatlon, trekinge, veslanje, rolanje,… in še bi lahko naštevali. Oblačila pravzaprav lahko uporabljate neprestano. Telo vam bo definitivno hvaležno. Poleg vsega VIRUS športna oblačila zelo uspešno odvajajo vlago stran od telesa, poleti vas prijetno hladijo (STAY COOL), pozimi pa grejejo (STAY WARM).

Vsem, ki se ukvarjate s športom, je verjetno poznan kisikov dolg in VO2max.  Dokazano je, da kompresijska oblačila zmanjšujejo porabo energije in s te manjši kisikov dolg. Ker kompresijska oblačila regenerirajo hitreje, to pomeni tudi, da hitreje nadoknadite kisikov dolg.

KAJ SPLOH JE VO2MAX?

VO2 max je vaša maksimalna poraba kisika pri intenzivni vadbi na obmorski višini. Ta poraba se izraža v L/min (ali ml/kg telesne teže). Zelo malo ljudi lahko dovede do svojih mišic toliko kisika, kot ga le te potrebujejo. Srce namreč ne zmore pošiljati tako velike količine krvi bogate s kisikom v vse mišice. Če poenostavimo: kot če bi v hiši, ko se greste tuširat, odprli vse pipe. Povsod sicer teče voda, vendar s pritiskom niste zadovoljni. S kompresijskimi oblačili pa lahko pomagamo srcu, da lažje opravlja svoje delo in ga s tem nekoliko razbremenimo.

Na spletu boste našli tudi malo morje raznih kalkulatorjev in tabel, kako priti do svojega VO2max. Novejše ure, kot je recimo GARMIN FENIX3, vam znajo že tudi meriti vaš VO2max. Realno pa vam najbolj točne rezultate lahko prikaže merilna naprava v laboratoriju. Postavijo vas na sobno kolo, tekaško stezo, veslača,… in vam med vašo vadbo merijo pretok zraka (vdihanega in izdihanega). Seveda vam med samimi meritvami spreminjajo intenzivnost vadbe. Tako vam specialna naprava izmeri vaš vo2 max.

IN KISKOV DOLG?

Kisikov dolg nastane sicer med samo vadbo. Mišice namreč, kot smo zapisali malo višje, med vadbo potrebujejo več kisika, kot pa ga dobijo. Zato nastane kisikov dolg. Le ta se izmeri tako, da vam izmerijo porabo kisika v mirovanju, porabo kisika po vadbi in čas, ki je potreben, da se poraba povrne na tisto iz obdobja mirovanja.

Zaključimo lahko, da bolj kot treniramo, večji je naš VO2 max in manjši kisikov dolg. Res pa je, da nekateri tudi z dolgoletnimi treningi, bistveno ne bodo morali izboljšati svojih rezultatov med tem ko večina olimpijcev brez večjih težav dosega zelo visoke vrednosti. Največ pri vsem skupaj ima naša genetika, na katero pa ne moremo vplivati.

#ti_SI_VIRUS

Dodaj odgovor

%d bloggers like this: